کوچه شهید

نشریه الکترونیکی ادبیات و هنر مقاومت شهرستان بهبهان

کوچه شهید

نشریه الکترونیکی ادبیات و هنر مقاومت شهرستان بهبهان

کوچه شهید

...........................................................
نشریـه الکترونیـکی
ادبیـات و هنـر مقـاومت شهـرستـان بـهبـهـان
...........................................................
گـروه فـرهنگـی سردار شهیـد مجیـد بقایــی
شماره تماس: 2215 673 0916
...........................................................

کتاب «حبیبِ خدا» خاطرات شهید حبیب‌الله جوانمردی، شهید شانزده ساله‌ی انقلاب اسلامی و اولین شهید شهرستان بهبهان، توسط گروه فرهنگی شهید بقایی در 176 صفحه تألیف شده است و به همکاری گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی به چاپ رسیده است.

کتاب حبیب خدا

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

حبیب‌اللهِ قصّه‌یِ ما، زمانی که خیلی‌ها نمی‌دانستند شهادت چیست و شهید کیست، آرزوی شهادت می‌کرد و بارها می‌گفت من محاسنم را بزرگ نگه می‌دارم تا روزی آن را به خونم رنگین کنم!

آن روزها شاید خیلی‌ها حرف حبیب‌الله را جدّی نمی‌گرفتند و نمی‌دانستند چه می‌گوید. حق هم داشتند البته. نوجوانی در جامعه‌ای پر از فساد و گناه زندگی کند و آن‌گاه آرزوی شهادت داشته باشد! اما او خود به زیبایی برات شهادتش را از سالار شهیدان گرفته بود.

بهبهانِ ما هزار و اندی شهید به اسلام تقدیم نموده؛ شهدایی کم‌نظیر و سردارانی بزرگ چون شهید بقایی، دقایقی، فنی، پیش‌بهار، صفری‌زاده، شمایلی، بهروزی و... و در این بین اولین شهید، حبیب الله است! نوجوانی شانزده ساله که الگویی شد برای نوجوانان و جوانان و بزرگسالان و پیران. او جا پای قاسم ابن الحسن(علیه‌السلام) گذاشت و چه زیبا مرگ را در قالب احلی من العسل معنا کرد.

کسانی که حبیب‌الله را می‌شناختند، می‌دانستند روزهای آخر عمرِ او با روزهای پیشینش بسیار فرق کرده بود. حبیب‌الله آشکارا سبک شده بود و آماده‌یِ پرواز شده بود. ندایی الهی او را به شهادت و بهشت بشارت می‌داد و او خود چند روز پیش از ملکوتی شدنش، خبر از این واقعه می داد! به راستی او اگر آسمانی نبود چگونه می‌توانست خبر از آسمانی شدن خود بدهد؟

حبیب‌اللهِ قصّه‌یِ ما رسیدن به مراحل عبودیت را قدم به قدم طی کرد. او آسمانی به دنیا نیامده بود. زمینی بود. از جنس خودمان. تنها تفاوتش ناآرامی‌اش در رساندن پیام حق به دیگران بود و سپردنِ دل و جانش به معبود و معامله‌ای که با او کرده بود...

کتاب حبیب خدا، سرگذشت حبیب‌اللّهی است که سال‌ها دوید و کوشید و رنج برد و در راه حق سختی کشید تا سرانجام نامش، هویّتش شد.

ابتدا ما می‌خواستیم برای تهیه‌ی نشریه‌ای کوچک، چند خاطره از این شهید جمع‌آوری کنیم اما جذبه‌یِ خاطرات حبیب‌الله، پایِ ما را به وادیِ این کتاب کشاند. این کتاب حاصل حدود هفتاد ساعت مصاحبه است که البته به دلیل حجیم شدن، مجبور به حذف تعداد زیادی از خاطرات شدیم. اما همین اندازه هم شاید بتواند شمّه‌ای از گوهرِ وجود حبیب‌الله را بشناساند. ان‌شاءالله.

برای خرید کتاب تماس بگیرید. (09166732215)

  • خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی